Thursday, December 14, 2006

Scenario

De camera zweeft vrij door een grote witte omgeving
In de verte hoor je een stem die iets zeggen maar kunt hem niet zien
Dan zie je ineens iets wat op de afdruk van een mond lijkt, het zweeft in het niets en zegt “Ik ben een vrij en uniek mens”.
De camera zweeft er langs (zonder er teveel aandacht aan te bestenen).
Zo volgen er meerdere monden (die iets zeggen) waar de camera langs zweeft.
Dan komt er in de verte langzaam nog een mond in beeld.
De camera zweeft er langzaam naar toe.
Naarmate de camera dichterbij komt word het steeds duidelijker wat de stem zegt.
De mond zegt herhalend de zin “Ik ben vrij, om mij te zijn”
De camera zweeft rond de mond heen en blijft dan stilstaan.
Op de achtergrond hoor je ritmisch een piep die steeds harder en dreigender wordt.
Dan komen er ineens vanuit het niets grote zwarte balken links en recht van de mond schuiven en staan stil.
Bij elke piep schuiven de balken dreigend een stuk dichter naar de mond.
Elke stap dat de balken dichterbij komen valt het laatste woord van de zin die de stem zegt eraf.
Piep “Ik ben vrij, om mij te”………Piep “Ik ben vrij, om mij” …….Piep ”Ik ben vrij om”
Totdat de mond uiteindelijk bijna geplet word door de grote zwarte balken en alleen nog maar het woord “Ik”…. “Ik”….”Ik”.. herhalend achter elkaar kan zeggen.
De camera zoomt uit en er komen nog veel meer zwarte balken in beeld.
De andere monden zitten ook tussen de balken gevangen en kunnen ook alleen nog maar ritmisch het woord “Ik” zeggen..
Dan hoor je de laatste (kassascan) piep en zie je hoe de monden tussen de balken geplet worden. (piep gaat oneindig door)De camera zoomt steeds verder uit en je ziet dat de balken onderdeel zijn van een oneindig lange streepjescode.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home