Thursday, December 14, 2006

De zinnen bedenken..

De bedoeling van het idee is dat de monden iets zeggen waarin ze zeggen dat ze vrij & uniek zijn.
En de zin moet met het woord "Ik ben" beginnen, dat is voor het einde van mij film belangrijk.
Ik heb er heel lang over na zitten denken wat geschikte zinnen konden zijn.
Het is bij deze opdracht van groot belang dat ik eerst de stemmen opneem voordat ik kan gaan animeren.
Dus ik voelde de tijds druk steeds hoger worden!
In het begin had ik de zin "Ik wil laten zien wie ik ben".
Deze zin had ik gekozen omdat ik vond dat door zo`n soort zin te gebruiken de mond meer identiteit kreeg.
Het heeft iets onzekers maar toch ook de droom om iets/iemand te zijn.
Na overleg met de leraar ben ik toch tot de conclusie gekomen dat deze zin toch niet helemaal geschikt was.
Ik wilde de monden eerst liever niet letterlijk laten zeggen "Ik ben een vrij en uniek mens".
Na veel brainstormen en hulp van andere ingeschakeld te hebben was ik er nog steeds niet uit.
En heb nu dus besloten om het de monden letterlijk te laten zeggen.
Eventuele zinnen die ik ga gebruiken voor de monden:
- "Ik voel me een bijzonder mens"
- "Ik ben een vrij en uniek mens"
- "Ik voel me een vrij en uniek mens"
- "Ik ben wie ik ben, ik ben bijzonder"
- "Ik ben een speciaal mens"
- "Er is niemand zoals ik ben" (begint niet met "ik ben"...helaas)
- "Ik ben niemand anders dan mij "
- "Ik ben blij om mezelf te zijn"
- "Ik ben vrij, om mij te zijn"
- "Ik ben blij om bijzonder te zijn""
- "Ik ben iemand"


Na vele gesprekken met mensen in mijn omgeving (vooral bedankt Olmo voor je hulp!) en leraren ben ik er eindelijk uit!
Het duurde even maar ik ga de zin "Ik ben vrij, om mij te zijn" gebruiken voor alle monden.
Ik wilde eerste alle monden iets anders laten zeggen, om iedereen zo meer identiteit te geven.
Maar kwam toen tot de conclusie dat als alle stemmen dezelfde zin zeggen, die identiteit wel naar voren komt (door de verschillende stemmenen monden die het zeggen).
Maar juist omdat iedereen zegt dat hij/zij "uniek" is wordt het weer ontkracht.
En dat is nu precies de bedoeling! :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home